TYYÇ 5. DÜZEY (ÖNLİSANS DERECESİ) TANIMLAYICILARI
|
TYYÇ 5. DÜZEY TEMEL ALAN (TA) TANIMLAYICILARI
TA:76 - SOSYAL HİZMETLER
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanında temel düzeyde bilgiye sahiptir.
|
1) Sosyal hizmet uygulama alanları ve sosyal hizmet kuramı hakkındaki bilgileri açıklar.
1.1) Sosyal politika ve planlama hakkındaki bilgileri açıklar.
1.2) Sosyal hizmet kuruluşlarında yönetimi tanımlar.
1.3) İnsan davranışı ve sosyal çevre hakkındaki bilgileri açıklar.
1.4) Sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji alanlarında sosyal hizmet uygulamasına yönelik disiplinler arası bilgiyi açıklar.
1.5) Sosyal Hizmet mevzuatı ve temel hukuk alanlarındaki bilgileri açıklar.
2) Dünya ve Türkiye´' deki risk gruplarını tanımlar.
2.1) Risk gruplarının (çocuk, yaşlı, özürlü, aile, kadın, grup) sebepleri konusunda bilgileri açıklar.
2.2) Aile, kadın, çocuk, genç, özürlü, yaşlı ve ailelerine danışmanlık yapabilme becerisini açıklar.
2.3) Kamu hukuk mevzuatına, mesleki yönetmelik ve mevzuata hakim, gerektiğinde mevzuatı yorumlar ve uygulamaya aktarır
2.4) Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
1) Sosyal hizmetler alanında edindiği temel düzeydeki bilgileri kullanır.
2) Sosyal hizmetler alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
3) Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım işlevini görür.
|
3) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
3.1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
3.2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
3.3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
3.4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
1) Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
2) Ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır
4.1) İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir.
4.2) Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır.
4.3) Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir.
4.4) Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir.
4.5) Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır.
4.6) Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır.
4.7) Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır
4.8) Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır.
4.9) Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir.
4.10) Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır.
4.11) Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir.
4.12) Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir.
4.13) Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır.
4.14) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır.
|
1) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
2) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
3) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
|
1) Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
2) Öğrenme gereksinimlerini belirler.
3) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
|
4) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır
4.1) İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir.
4.2) Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır.
4.3) Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir.
4.4) Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir.
4.5) Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır.
4.6) Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır.
4.7) Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır
4.8) Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır.
4.9) Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir.
4.10) Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır.
4.11) Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir.
4.12) Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir.
4.13) Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır.
4.14) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır.
|
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
2) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
1) Alanı ile ilgili olarak toplumsal, bilimsel, kültürel, hukuksal ve etik değerlere uygun hareket eder.
2) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bunlara katılır.
3) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
|
4) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır
4.1) İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir.
4.2) Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır.
4.3) Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir.
4.4) Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir.
4.5) Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır.
4.6) Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır.
4.7) Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır
4.8) Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır.
4.9) Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir.
4.10) Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır.
4.11) Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir.
4.12) Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir.
4.13) Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır.
4.14) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır.
|
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
2) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
2) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
4) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır
4.1) İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir.
4.2) Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır.
4.3) Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir.
4.4) Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir.
4.5) Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır.
4.6) Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır.
4.7) Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır
4.8) Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır.
4.9) Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir.
4.10) Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır.
4.11) Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir.
4.12) Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir.
4.13) Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır.
4.14) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır.
|